Waarom Fitnessshop.nl?
  • Veilig en achteraf betalen
  • Op werkdagen voor 22.00 besteld, morgen in huis
  • GRATIS verzending vanaf €75
  • GRATIS retourneren
  • 14 dagen bedenktijd

Facebookbanner

Levertijd

Ik heb een maand geleden iets besteld en de leverdatum is een paar keer verschoven. Wat is de reden hiervoor? Hoe weet ik dat de leverdatum niet weer zal verschuiven?

Het is uiteraard altijd vervelend als je langer dan gedacht op je bestelling moet wachten. Bij bestellingen krijgen wij van onze leverancier een verwachte leverdatum. Door verschillende factoren kan het gebeuren dat die verschuift. Dit kan weleens meerdere keren gebeuren bij een artikel.

Toen ik mijn bestelling deed stond er bij levertijd 1 werkdag. Nu zie ik dat het volgende week pas geleverd wordt. Hoe kan dit?

Dat kan soms gebeuren als blijkt dat het artikel niet meteen uit voorraad leverbaar is. Wij bestellen het dan direct bij de leverancier.

Kan ik mijn bestelling ook bij een DHL punt laten bezorgen?

Dit is mogelijk. Kies bij het afronden van je order voor het gewenste DHL punt en haal je order daar op.

Er stond op de website een levertijd van 1-3 werkdagen. Nu staat er een levertijd van 3-5 werkdagen. Hoe kan dit?

Dit kan weleens gebeuren als er de voorraad niet blijkt te kloppen op het moment dat we het willen versturen, dan moeten we het artikel opnieuw bestellen bij de leverancier.

Ik bestel met een postbus, heb ik dan mijn order ook de volgende dag in huis?

Het kan voorkomen dat je de door jouw bestelde order dan niet de volgende dag al in huis hebt. Orders met daarin een postbus moeten handmatig worden verwerkt en daardoor kan dit 1 of maximaal 2 dagen extra levertijd opleveren.

Orderstatus

Ik wil mijn order annuleren, hoe kan ik dat doen?

Indien je de bestelling wilt annuleren, dan kun je dit telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Wij zullen dit dan voor je in orde maken.

De leverdatum is nu 2 of 3 keer verschoven. Hoe weet ik zeker dat dit niet weer zal gebeuren?

Helaas zijn wij hierin afhankelijk van de leverancier. Wij communiceren onze klanten de informatie welke wij ontvangen van de leverancier.

Ik heb 3 artikelen besteld, 2 daarvan zijn voorradig en 1 artikel komt pas over twee weken. Wachten jullie dan met het versturen tot de order compleet is?

Normaal gesproken wachten we altijd tot een order helemaal compleet is. Mocht je de twee voorradige producten toch al willen ontvangen, dan adviseren we je om een mail te sturen naar info@sportshop.com en geef dan duidelijk aan dat je een deelzending wilt ontvangen. Dan zullen de op voorraad zijnde producten alvast verstuurd worden en wordt het product met verlate levertijd nagestuurd.

Ik zou graag een deelzending willen ontvangen, zijn hier extra kosten aan verbonden?

Nee, een deelzending is volledig kosteloos.

Als ik inlog, zie ik alleen ''in behandeling'' staan. Wat betekent dit?

Wij zijn nog bezig met de bestelling. Waarschijnlijk zijn niet alle artikelen op voorraad en hebben wij deze moeten bestellen bij de leverancier. Indien je de status van je bestelling wilt weten, kun je ons een mail sturen of even bellen.

Bij een artikel staat dat het op een bepaalde datum geleverd wordt. Is deze datum de aflevering bij jullie of bij mij?

De afleverdatum die hier aangegeven wordt is de datum dat het bij ons geleverd wordt. Als alles goed gaat zal het dus binnen 1 á 2 werkdagen na deze datum verstuurd worden.

Er staat 5-10 werkdagen levertijd. Hoe kan ik nu weten wat 5 of 10 werkdagen is? Wat is de juiste levertijd?

Dit verschilt per leverancier. Wij adviseren je om de 10 werkdagen aan te houden.

Als ik inlog op de website, staat er bij de artikelen gefactureerd. Echter heb ik de artikelen nog niet ontvangen. Wat wordt hiermee bedoeld?

Dit betekent dat je bestelling administratief is afgehandeld.

Ik heb een track & trace code ontvangen. Als ik de link open, kan hij geen zending vinden. Hoe komt dit?

Het pakket is waarschijnlijk nog niet verwerkt door DHL. Mocht er binnen 2 dagen niets veranderen, dan kun je altijd even bellen of een mail sturen. Ook kun je rechtstreeks bij DHL informeren.

Als ik inlog, zie ik dat de bestelling geannuleerd is. Ik heb de bestelling wel betaald en het is ook afgeschreven van mijn rekening. Wat is de reden dat de bestelling geannuleerd is?

Het kan zijn dat je betaling niet is gekoppeld aan je bestelling doordat je bijvoorbeeld een verkeerd of geen ordernummer als omschrijving hebt doorgegeven, of dat je per ongeluk een verkeerd rekeningnummer hebt gebruikt waarnaar je het geld hebt overgemaakt.

Klachten

Ik heb een klacht, wat nu?

Ben je niet tevreden over het ontvangen product, of over de door ons geleverde dienst? Dan kan je altijd een klacht indienen. Dit kan uiteraard via het contactformulier. Of je kunt een e-mail sturen naar info@sportshop.com. Jouw klacht zal binnen 5 werkdagen in behandeling worden genomen, je ontvangt geen bevestiging van de klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Retouren

Ik heb geen retoursticker gekregen, wat nu?

Dat kan kloppen. Wij voegen geen retoursticker toe aan de door ons verzonden order. Je kunt het pakket eenvoudig retour sturen door het bij een DHL Parcelshop af te leveren en hier aan te geven dat je het retour wilt sturen naar Sportshop.com in Waalwijk.

Waar kan ik op het retourformulier aangeven dat ik mijn producten wil ruilen tegen een andere maat of andere kleur?

Op de voorzijde van de pakbon kun je bij artikelen aangeven wat je retour wilt sturen. Geef daarbij ook aan wat de reden hiervan is. Indien je een artikel wilt omruilen voor een andere maat of kleur, geef dan aan de voorzijde van de pakbon direct aan welke maat of kleur je wilt ontvangen.

Ik heb enkele dagen geleden een artikel retour gezonden en voor retourneren op eigen kosten gekozen. Wanneer kan ik het bedrag terug verwachten op mijn bankrekening?

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijgt u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending terug. Meerdere keren per week vinden bij ons de terugbetalingen plaats. Als wij de retour gezonden order ontvangen en verwerkt hebben zal de terugbetaling het eerst volgende betaalmoment plaats vinden.

Ik heb een artikel retour gezonden. Echter ben ik de pakbon vergeten mee te sturen. Wat nu?

Als je een foto van de pakbon maakt en deze per mail naar ons stuurt, dan kan de retourzending alsnog verwerkt worden.

Jullie hebben het over een retourformulier, maar deze zit niet bij de bestelling. Alleen een bevestiging van de bestelling. Hoe ga ik nu te werk?

Wij zullen het retourformulier per mail naar je sturen. Deze kun je uitprinten en meesturen.

Ik wilde het pakket bij DHL Parcelshop afgeven alleen moest ik de verzendkosten zelf betalen, omdat jullie (Sportshop.com) niet in het systeem staan. Hoe kan ik deze verzendkosten retour krijgen?

Als je het bedrag van het retour gezonden artikel terug wenst op je bankrekening, dan zullen wij geen retourkosten inhouden. Indien je het artikel om wenst te ruilen en dit per mail/telefonisch aan ons meld, dan zullen wij de verzendkosten aan je account toevoegen. Dit tegoed blijft onbeperkt geldig en kan gebruikt worden bij een nieuwe bestelling.

Ik heb een bestelling geplaatst en gekozen voor Klarna. Het product wil ik nu omruilen voor een andere maat. Moet ik een nieuwe bestelling plaatsen of kan ik dit op het retourformulier aangeven?

Wanneer je het product wilt omruilen voor een andere maat dan kun je dit eenvoudig op het retourformulier aangeven. Geef, zoals op het retourformulier vermeld staat, welke kleur of maat je wilt ontvangen en wij zullen dit verder afhandelen.

Winkeltegoed

Kan ik mijn winkeltegoed ook teruggestort krijgen?

Dit is mogelijk. Als je het winkeltegoed teruggestort wilt krijgen dan hebben wij je bankgegevens nodig. Het meest handige is om deze gegevens even in een e-mail naar info@sportshop.com toe te sturen.

Hoe gebruik ik mijn winkeltegoed?

Wanneer je bij het invullen van je gegevens de betaalmethode selecteert, kun je eenvoudig kiezen voor ''winkeltegoed gebruiken''. Wanneer je hiervoor kiest wordt het winkeltegoed van je uiteindelijk te betalen bedrag afgetrokken.

Er is iets misgegaan met mijn bestelling, waardoor de bestelling geannuleerd is en mijn tegoed ook is verdwenen. Hoe kan ik nu gebruik maken van mijn tegoed?

Als de bestelling is geannuleerd, dan wordt het tegoed automatisch weer aan het account toegevoegd.

Ik heb een tegoed van € 18,20. Nu wil ik iets bestellen van € 29,95. Hoe kan ik het resterende bedrag overmaken?

Als je bij de betaalmethode het winkeltegoed aan vinkt, dan wordt het tegoed automatisch verrekend met het openstaande bedrag. Je krijgt dan een scherm te zien om een betaalmethode te kiezen om zo het resterende bedrag over te maken.

Op mijn account staat een winkeltegoed van €90,95. Ik heb geen bestelling geretourneerd, hoe kom ik aan dit tegoed? Ik had schoenen besteld, maar deze heb ik nog niet ontvangen.

Er staat bij mijn bestellingen wel dat de bestelling al afgehandeld is. Het bestelde artikel blijkt helaas uitverkocht te zijn. Je hebt hiervoor een extra tegoed ontvangen. Met dit tegoed kun je een alternatief op de website bestellen.

Kan ik mijn winkeltegoed op al jullie shops gebruiken?

Indien je het tegoed wilt besteden op een andere shop, dan kun je dit per mail aan ons doorgeven. Wij zullen het tegoed dan voor je omzetten.

Ik heb op mijn account een tegoed staan, maar als ik iets probeer te bestellen bij de webshop, gebruikt hij dit tegoed niet. Weten jullie wat ik hier aan kan doen?

Bij het plaatsen van een nieuwe bestelling, zal het winkeltegoed pas bij de betaalmethode (stap 4) tevoorschijn komen. Hier dien je het winkeltegoed aan te vinken. Het tegoed zal dan automatisch verrekend worden met het openstaande bedrag.

Bedrukken

Ik zou graag een artikel laten bedrukken met een logo van een sponsor of van een vereniging, kan dat?

Naast de aanschaf van diverse sportartikelen kun je bij ons ook terecht voor het bedrukken en borduren van al je gekochte (team)kleding. Wij beschikken over een eigen drukkerij en borduurstudio. Hierdoor kunnen we de meest scherpe prijzen aanbieden zonder dat de service en kwaliteit afneemt. In overleg met onze medewerkers kunnen alle mogelijkheden bekeken worden en kunnen wij, indien nodig, ook het ontwerpen en opmaken van logo's verzorgen. Voor meer informatie over bedrukken kijk je hier. Wil je een offerte opvragen voor het bedrukken vul dan het offerteformulier in.

Is het mogelijk om 1 artikel te laten bedrukken?

Het bedrukken van een naam, initiale en grote of kleine nummers kan vanaf 1 stuk. Voor overige bedrukkingen is het pas mogelijk vanaf 10 stuks. Voor meer vragen kun je gaan naar de pagina bedrukken en borduren.

Ik wil graag een shirt bedrukken. Op de website is dit niet mogelijk om aan te geven. Kan het shirt wel bedrukt worden?

 Als de bedrukoptie niet op de website staat, dan is het helaas niet mogelijk het artikel te bedrukken.

Bestelling

Is bestellen alleen mogelijk via de website of kan het ook per e-mail of telefonisch?
Telefonisch worden er geen bestellingen aangenomen. Per mail is dit wel mogelijk.  Echter online bestellen heeft een aantal voordelen:

- Je kunt direct afrekenen met diverse betaalmogelijkheden
- Al je gegevens staan dan direct en correct in het systeem
- Je order kan indien voorradig sneller verwerkt worden door onze magazijnmedewerkers
- Indien we artikelen moeten bestellen kunnen we je beter op de hoogte houden over de status van je bestelling
- Je kunt altijd je bestellingen terug zien en volgen.

Kan ik de bestellingen van verschillende bij Sportshop.com horende shops ook combineren, zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen?

Dit is helaas niet mogelijk.

Prijzen

Zijn jullie weergegeven prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle door ons op de website weergegeven prijzen zijn inclusief BTW.

Acties en aanbiedingen

Bij een DinsDAGaanbieding heb ik schoenen besteld en ik wil ze nu omruilen. Toen ik deze schoenen kocht waren ze € 104,95 maar nu zijn de schoenen € 134,95, ik hoop toch wel dat ik € 104,95 zal blijven betalen. Hoe werkt dit?

Wanneer je producten tijdens een DinsDAGaanbieding gekocht hebt dan zal deze prijs bij het omruilen ervan op toepassing blijven. Je zult dus niet meer betalen.

Garantie

Ik heb ongeveer een half jaar geleden schoenen aangeschaft en deze zijn nu kapot. Zit hier nog garantie op?

Helaas is hier geen algemeen antwoord op. Of de schoenen nog binnen de garantie vallen bekijken we samen met de leverancier per situatie. Het beste wat je kunt doen is even een e-mail sturen naar info@sportshop.com. Belangrijk is wel dat je direct goede foto's van het probleem meestuurt. Mede aan de hand hiervan wordt bepaald hoe we dit op gaan lossen.

Betaling

Ik heb gekozen voor de betaalmethode ''Klarna'' . Echter wordt deze afgewezen. Hoe kan ik nu de bestelling plaatsen?

Als Klarna een bestelling niet accepteert, weten wij (wegens privacyredenen) niet wat hier de reden van is. Je kunt kiezen om te betalen via een andere betaalmethode. Indien je toch graag achteraf wenst te betalen, adviseren wij je om Klarna te contacteren. Zij kunnen je meer informatie verstrekken.

Mailings en nieuwsbrieven

Ik wil geen mailings meer van jullie ontvangen. Hoe kan ik me hiervoor afmelden?

Je kunt je eenvoudig afmelden voor onze mailings. Onderaan de mailing staat een link, wanneer je hierop klikt hoef je alleen maar je e-mailadres in te vullen en dan wordt je automatisch afgemeld. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om ons even een mail te sturen met daarin de vraag om het desbetreffende e-mailadres af te melden voor de mailings.

Overige vragen

We willen met een team shirts kopen. Zouden we een aantal shirts kunnen krijgen om te passen?

Je kunt de shirts via de website bestellen. Bij het retour zenden van de shirts, dien je op de pakbon te noteren dat het  passhirts betrof. Er zal dan een creditfactuur worden gemaakt.

Wasvoorschriften

1. Draai voor het wassen de kleding binnenstebuiten en sluit eventuele ritsen.
2. Gebruik een fijn wasmiddel zonder bleekmiddel, bij voorkeur een vloeibaar wasmiddel.
3. Gebruik voldoende water.
4. De temperatuur van het waswater mag, ook in de wasmachine niet hoger zijn dan 40 graden.
5. Bedrukte textiel niet chemisch reinigen, borstelen, uitwringen of op krabben in natte toestand.
6. Textiel niet in de droogtrommel stoppen. Indien droging niet anders mogelijk is, droger instellen op ‘’tere vezels’’ (zeer lage temperatuur).
7. Bedrukkingen nooit strijken
8. Nylon (polyamide) textiel mag nooit in de wasmachine en/of droger. Beste is deze te reinigen met een vochtige spons op de vuile plek.

Indien je bovengenoemde voorschriften in acht neemt, zal dit de levensduur van de textiel en bedrukking zeker ten goede komen.