Waarom Fitnessshop.nl?

Facebookbanner

Retourprocedure Sportshop.com

RUILEN EN RETOURNEREN

Herroepingsrecht

Na ontvangst van het bestelde product is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geruild of geretourneerd mogen worden. Voor het retour sturen van je bestelling ga je naar www.sportshop.com/nl/retouren. Heb je onverhoopt een ander artikel ontvangen dan op de pakbon staat, neem dan direct contact op met onze afdeling klantenservice die bereikbaar is op 0416-652803 of via info@sportshop.com. Het is alleen mogelijk om producten zonder personalisatie (bedrukking van naam en/of nummer) te retourneren.

Gedurende een termijn van 14 dagen kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan om het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Sommige producten kunnen, nadat ze geopend zijn, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht.  Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

Garantie beschadigde producten

Indien het product beschadigingen bevat die niet zijn ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud, en je dus aanspraak wilt maken op de garantie, neem dan contact op met onze afdeling klantenservice bereikbaar op 0416-652803 of via info@sportshop.com Zorg ervoor dat je beschikt over duidelijke foto's van het beschadigde product, waarop het probleem zichtbaar is.

ALTIJD kosteloos retourneren

Indien je een artikel wilt retourneren dan kun je dit doen via één van de vele PostNL Pakketpunten. Doe dit volgens het onderstaande stappenplan. Zodra wij het artikel hebben ontvangen, zal het aankoopbedrag van het artikel en eventueel betaalde verzendkosten direct (uiterlijk binnen 3 werkdagen) op je rekening worden teruggestort. Je ontvangt vervolgens een e-mail dat dit bedrag naar je is overgemaakt. 

LET OP: Mocht je een artikel willen ruilen voor bijvoorbeeld een grotere/kleinere maat of een andere kleur dan kun je deze gelijk nu bestellen. Wij storten altijd het geld terug van je retour of verekenen het met je openstaande Klarna factuur. Ons retouren afdeling kan geen omruilingen invoeren.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten, (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) direct en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet terruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkele transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. In ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of er is aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip als eerste valt. Als je niet de gehele bestelling retour stuurt, maar slechts één of enkele producten, dan storten wij de verzendkosten niet terug.

Hoe kan ik mijn zending terugsturen en hoe gaat de verwerking daarvan?

 

Stap 1: Check de artikelen die retour gaan en stop deze in een doos.
Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gebruikt of gewassen zijn. De artikelen moeten zijn voorzien van alle labels en onbeschadigde verpakkingen. Beschadigde verpakkingen maakt producten minder makkelijk verkoopbaar. Indien je de volledige bestelling gaat retourneren dien je ook de gratis ontvangen artikelen mee retour te sturen. Indien niet aan deze voorwaarden zal worden voldaan hebben wij de mogelijkheid hiervoor extra kosten in rekening te brengen.

Stap 2: Meld je retour online
Ga naar www.sportshop.com/nl/retouren en volg daar de aangegeven stappen en voorwaarden.

Stap 3: Geef het pakket af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt
Voor de dichtstbijzijnde vestiging kijk op: https://www.postnl.nl/locatiewijzer. Geef bij het PostNL Pakketpunt aan dat je het pakket retour wilt sturen naar Sportshop.com in Waalwijk. LET OP: zorg dat je bij het retour sturen van een pakket het bewijs van retournering goed bewaard. Mocht er iets misgaan dan kan aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakket is gebleven.

Schrijf duidelijk op de doos het onderstaande:

Retouradres
Sportshop.com
t.a.v. Afdeling Retouren
Antwoordnummer 10219
5140 VB Waalwijk

Het is uiteraard ook mogelijk om je producten zelf retour te sturen met een andere vervoerder. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Stap 4: Verwerking van je retour.
Na ontvangst van jouw retour door Sportshop.com in Waalwijk, meestal 2 á 3 werkdagen na aflevering bij het PostNL Pakketpunt, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Retourzending vanuit België

Ben je woonachtig in België en wil je jouw bestelling retour sturen? Neem voor verdere informatie even contact op met onze klantenservice via info@sportshop.com of telefonisch 0416-652803.